Clas Ohlson meddelar idag sitt Q2, vilket sträcker sig mellan den 1 augusti och den 31 oktober. Försäljningen ökar på alla håll och även resultatet tar ett kliv uppåt.
Nettoomsättningen i Q2 uppgick till 2,8 miljarder kronor och den organiska försäljningsökningen var åtta procent. Rörelseresultatet förbättrades till 307 miljoner kronor, vilket ger en rörelsemarginal om elva procent, kommenterar Kristofer Tonström.
Företaget passar även på att delge siffrorna för november och där ökar man försäljningen med 14 procent till 1,36 miljarder kronor.
I synnerhet hade vi en stark avslutning på månaden med Black Week och förberedelser för första advent som bidrog till bra försäljning av julklappar, julpynt och annat som behövs inför julfirandet.
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel