Chiquelles VD ska inspirera till global invasion på Emeet

Chiquelles VD ska inspirera till global invasion på Emeet
Pouya Boland

Pouya Boland kommer till Helsingfors med gränshandel och ett stort lass inspiration.

(Som vanligt gratis för e-handlare)

Snabbväxaren och modeuppstickaren Chiquelle kommer att delta på Emeet Nordic i nästa vecka. Företagets VD och medgrundare Pouya Boland ansluter sig till skaran av framgångsrika e-handlare som ska träffas den 4:e maj i Helsingfors för att snacka “cross border”-handel. Chiquelle vet en hel del om hur man tar steget utanför hemlandet och modehandlaren säljer idag på en global marknad.

- Jag vill bidra med inspiration under konferensen och vara en drivkraft till att alla går ut och säljer på den globala marknaden, speciellt de inom e-handelsbranschen. Jag vill dela mina erfarenheter och tankar om e-handeln i Finland och om gränshandel, säger Pouya Boland.

Hur mycket vet du om den finska e-handelsmarknaden?

- Jag är ingen expert på området men jag vet hur man går in på nya marknader och börjar sälja sitt varumärke genom e-handel i exempelvis Finland, precis som vi har gjort. Jag tror att den finska e-handelsmarknaden är underskattad och har stor potential.

"Land med massor av potential"

Enligt Pouya Boland ska det inte finnas någon modebutik som Chiquelle i vårt grannland och hittills ska det gå ganska bra för e-handelsbolaget i Finland.

- Vi gick in i Finland för ungefär ett år sedan, en helt ny och okänd marknad för oss men vi lanserade en egen finsk sajt och hittills har det gått ganska bra. Finland är den näst största gruppen bland våra 292 000 följare. Det är ett litet land men med massor av potential.

Vad hoppas du få ut av Emeet Nordic?

- Mest av allt hoppas jag inspirera andra med Chiquelles e-handelsresa och det vi har lyckats åstadkomma. Tillsammans med Emeet Nordic kan vi förhoppningsvis aktivera och lyfta hela den finska e-handelsmarknaden.

Pouya Boland har även lovat att hålla i en session i slutet av dagen på Emeet Nordic där han bland annat kommer att berätta om företagets snabba tillväxt, men även om deras planer för framtiden.

- Varumärken som Zara startade för över 40 år sedan, tänk var vi kan vara om tio år med tanke på det vi åstadkommit på bara fem. Jag kommer att prata om hur vi använder e-handel, dagens teknik, Internet och sociala medier för att växa enormt framöver och öka vår handel till hela världen, säger Pouya Boland.

LÄS ÄVEN:
Emeet Nordic: Peter Borgman ska lära finnarna om B2B
Emeet i Finland: "Vi lovar en upplevelse utöver det vanliga"
Succén går utomlands: Premiär för Emeet Nordic i maj

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se