Efter två års hårt arbete lanserar modeföretaget Chiquelle sin nya hemsida nu på fredag den 6 september. Den ligger redan nu uppe för beskådan, men arbete pågår fortfarande och några mindre förändringar kan ännu ske fram till den officiella releasedagen.
De två stora förändringarna är enkelheten och de nya verktygen. Den har en ny design som bygger på enkel navigering genom butiken, samtidigt som ännu mer fokus sätts på innehållet, säger Pouya Boland, vd för Chiquelle, till Ehandel.
Vi har också lagt till viktiga verktyg som “shoppa looken”. Med bara några få klick kan kunden nu köpa den outfit modellen bär (om den finns i lager). Vi har även lagt till fler möjligheter för att filtrera storlekar, färger och produkter för att ge våra kunder en bättre köpupplevelse.
Avtäcker AR-app
Han avslöjar även att AR-appen, som skulle lanserats i samband med Black Friday i höst, också den kommer att nu kommer att få se dagens ljus, redan nästa vecka.
Exakt releasedatum kommer att tillkännages inom kort. Vi har försökt att synka släppen av både hemsidan och vår interaktiva applikation, som bygger på den senaste Augmented Reality-tekniken och självklart är kopplad till vår hemsida, säger Pouya Boland till Ehandel.
I den nya AR-appen kommer kunderna, med hjälp av en avatar som baseras på kundens mått, att kunna prova kläderna digitalt. En funktion som underlättar vid köp och även kan minska returerna.