Efter att ha lanserat en ny ehandel i början av juni kan man redan efter två veckor se att omsättningen på e-handel femdubblats, trots ett begränsat sortiment i nätbutiken.
I en pressrelease från Askås får vi reda på att den privatägda inredningskedjan Chilli har ökat sin omsättning femdubbelt på enbart två veckor via deras ehandel. Det vi däremot inte får veta är om det är i förhållande till veckorna före lansering eller motsvarande period föregående år.
— Vi är väldigt nöjda med vår nya nätbutik och vi har ökat vår försäljning rejält, utan att behöva marknadsföra oss. Än så länge har vi bara ett begränsat sortiment på nätet, men vi jobbar för fullt med att lägga in fler varor och även lite större möbler, säger Linda Aspling, e-handelsansvarig på Chilli.
Aspling berättar att Chilli satsar vidare på den inslagna vägen och med optimering och vidareutveckling i första rummet, både på webben och i interna processer.
Det vi kan konstatera är att deras nya webb konverterar bättre än den föregående, vår slutsats är att det nya användargränssnittet är den primära orsaken. Askås är inne på vikten av en stabil plattform där vi självfallet håller med men att implementationen på vald plattform är det viktigaste.
via pressrelease