ANNONS

Chefredaktören kyler ner sig för ALS-forskningen

Chefredaktören kyler ner sig för ALS-forskningen

Till slut var det förstås dags för oss också att anta utmaningen som involverar en hink med mycket kallt vatten samt en donation till ALS-forskningen. Vill ni se chefredaktören hälla isvatten över sig så skall ni läsa vidare.

ANNONS

Det var bara en tidsfråga innan vi själva skulle bli utmanade till ALS Ice Bucket Challenge. En tävling som bland annat CoolStuff tagit in i den svenska e-handelsbranschen. Isvatten-utmaningarna härjar dock vilt i Sverige numera både bland privatpersoner och företag.

Ehandel.se blev dubbelt utmanade i förrgår. Dinesh Nayar på merförsäljngssidan Fyndiq pekade specifikt ut vår chefredaktör medan betalleverantören DIBS passade på att utmana Ehandel.se och samtidigt pusha för att man skall använda riktigt isvatten, inte något fesljummet vatten ifrån kranen. Vi fann dock ett fel även med DIBS genomförande som ni hittar här.

Tre kungar utmanas

Oavsett hur man genomför uppdraget så är det viktiga förstås att folk uppmärksammas om sjukdomen ALS vilket är hela poängen. Vi utmanade även tre e-handlare och kungar i Vinglaskungen, Knivkungen och Tonerkungen. Vinglaskungen Peder Molin svarade snabbt på utmaningen och det kan ni se här.

Då var det väl dags att ta fram ishinken. Vi bjuder även på en viktig lärdom i vårt genomförande av ALS Ice Bucket Challenge. Utan fortsatt förhalande, Ehandel.se tar riktigt isvatten över huvudet:

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se