ANNONS

Cellbes nästa drag – här är landet de satsar på nu

Cellbes produktutbud med kläder för alla kvinnor ska nu även vinna tyskarnas hjärtan.
Foto: Cellbes

Cellbes krokar arm med Zalando.

ANNONS

Cellbes har under de senaste åren gjort en omställningsresa från decennier av postorder till en modern e-handel och expanderar nu till flera nya målgrupper i hela Europa genom ett nytt samarbete med Zalando. Detta sker samtidigt som Cellbes kompletterar försäljningen med en dedikerad sajt för Tyskland, cellbes.de.

Vi har en hög grad av medvetenhet om att framtidens kunder kräver att vi finns där han och hon väljer att handla. Vi har nu lagt grunden för fortsatt expansion exempelvis genom ny e-handelsplattform och utbyggnad av vårt lager med Autostore som står klart i början på juli. Detta blir särskilt viktigt när vi nu expanderar i nya kanaler och på fler marknader, säger Charlotte Norden, vd för Cellbes AB.

Omvärldsläget har gjort att Cellbes valt att satsa. Zalando och cellbes.de, är enligt företaget två viktiga pusselbitar som ökar räckvidden mångfalt på en stor marknad i hjärtat av Europa.

Vi är precis som många andra e-handlare påverkade av omvärldsläget men vi ser också att behovet av bekväma, funktionella och hållbara plagg fortsätter att komplettera garderober över hela Europa. Vi har ett starkt erbjudande med vår storleksbredd där vi erbjuder storlekar 34-64 i hela Cellbes kollektion och där ser vi att vi har en unik position på många marknader. Jämte de investeringar som gjorts med ny e-handelsplattform och automatiserat robotlager för att serva kunden på ett snabbt och säkert sätt så säkrar vi fortsatt tillväxt med att lansera varumärket på marketplaces och nya marknader, säger  Charlotte Norden, vd för Cellbes AB.

Cellbes finns i och med senaste lanseringen Tyskland nu på 10 marknader.

Annika Lindecrantz
annika@ehandel.se