CDON vill lyfta inom leksakskategorin, inte minst med sin marknadsplats. Därför tar man nu hjälp av influencern Margaux Dietz, som har över 300 000 följare på Youtube och över 380 000 följare på Instagram, för marknadsföring.
Först ut att visas upp i Margaux Dietz kanaler är kategorin smarta leksaker.
Jag har med omsorg valt leksaker till min son Arnold, med stort fokus på saker som ska stimulera hans sinnen och utveckla hans förmåga att kommunicera och lära sig nya saker. Mina följare frågar ofta hur jag resonerar kring val av leksaker till honom, så det känns klockrent att utforma det här samarbetet utifrån dessa insikter, säger Margaux Dietz i ett pressmeddelande.
Samarbetet inleds i dag och CDON kommer återkommande att dyka upp hos Margaux Dietz för att nå den önskade målgruppen.
Som e-handlare utformar man generellt sitt utbud baserat på mängder av parametrar, såsom data och insikter – men att ta hjälp av en trovärdig influerares befintliga följarskara är något nytt – i alla fall för oss. Att ha en direktlina till Margaux följare kommer att vara ovärderligt i vårt arbete med att stärka leksakssortimentet, säger Henrik Jarl, Chief Marketing Officer, CDON.