CDON nylanserar sin sajt för att "öka e-handlarnas försäljning". Den nya sajten är anpassad för att kunderna ska kunna hitta till de 1250 anslutna företagen och deras produkter, men också för att handlarna ska kunna driva försäljning och effektivisera kundresan.
Vi tror att nyckeln till att lyckas är att ha en egenutvecklad plattform som snabbt kan omsätta våra handlares och kunders behov till effektiva lösningar, säger Kristoffer Väliharju, vd på CDON, i ett pressmeddelande.
Martin Hultman, utvecklingschef på CDON, tillägger:
Kunderna ställer allt högre krav och det är bra. Hittills i år har vi haft nära 72 miljoner besökare på hemsidan. Den är vårt ansikte utåt och ofta en kunds första intryck av oss och våra handlares produkter. Nu börjar arbetet med att optimera hemsidan utefter kundernas beteenden och behov.
Den nya plattformen är, enligt företaget, avgörande för både CDON Marketplace och för CDON Connect.
Plattformen är handlarnas kanal för att presentera sina produkter. Hemsidan är nu optimerad med förbättrad funktionalitet och ökad hastighet för att hjälpa handlarna med sin försäljning och kunderna att få en bättre användarupplevelse, fortsätter Martin Hultman.
Med en egenutvecklad plattform har vi frihet och kontroll över utvecklingen och innovationstakten – skalbarhet har varit i fokus. Vi kan skräddarsy och vidareutveckla i takt med nya behov och nya idéer som uppstår. Detta gör oss väldigt flexibla och vi får en väldig fördel att kunna strategiskt positionera vår marknadsplats både tekniskt och kommersiellt.