CDON har fört en händelserik tillvaro den senaste tiden. Nu lanserar marknadsplatsen en ny satsning, för att ytterligare lyfta ett segment som gått strålande under 2020, nämligen leksaker. Det rör sig om ett samarbete med BricksDirect, som ska förfoga över Europas största Legosortiment.
Vi har sett en försäljningstillväxt under 2020 på 62 procent inom leksakskategorin. Idag har vi flertalet barn- och leksaksaktörer på marknadsplatsen och vi ser stor potential i att utöka detta segment ytterligare. Vi vill även kunna erbjuda våra kunder ett fullsortiment från de största leksaksvarumärkena och BricksDirect är en efterlängtad samarbetspartner, säger David Olhed, CCO hos CDON, i ett pressmeddelande.
Sedan tidigare finns även handlare som Lekmer, Spelbutiken, Adlibris och Cdiscount representerade i leksakskategorin, som nu alltså ska breddas ytterligare. Målsättningen är att bli den ledande aktören för baby, barn och leksaker i Norden, enligt bolaget.
Vi tillhandahåller idag över 400 000 barnprodukter inom kategorierna barn, baby och leksaker till vår ständigt växande kundgrupp. Vi ser att allt fler väljer att handla leksaker och barnprodukter på nätet och att leksaker inte är lika lättillgängligt som andra segment. Detta vill vi ändra på. Under 2020 hade vi över 120 miljoner besök på marknadsplatsen och en stor andel av dessa besökare visar intresse för leksaker, säger David Olhed.