ANNONS

Care of Carl nästa e-handlare att ta sig in i kundens bil

Care of Carl nästa e-handlare att ta sig in i kundens bil
Nytt mode direkt till bilen
Foto: incardelivery.volvocars.com

Första modeaktören hoppar på bakluckeleveranserna.

ANNONS

Volvos och PostNords leveranssamarbete, som går ut på att kunderna får sina varor direkt till bakluckan på bilen, har nu pågått i drygt två år. Hittills har aktörer som NetOnNet, LekmerMat.se och Eleven tagit till sig tjänsten, som dock bland annat kräver att kunden har en tillräckligt ny Volvomodell.

LÄS ÄVEN: Fråga Carl leder till ny personlig tjänst med telemöte

Nu gör herrmodeföretaget Care of Carl gemensam sak med sina e-handelskollegor. Det innebär att kunder som kör en Volvo, och håller till i Stockholm, Göteborg eller Malmö, nu kan få sitt herrmode avlämnat i bilen. PostNords chaufför får helt enkelt tillgång till en tillfällig kod som gör det möjligt att under en begränsad tid lämna av ett paket i kundens bil.

"Ett bra komplement"

När Ehandel.se i april 2016 intervjuade Carl Warberg, affärsutvecklare för Volvos projekt "den uppkopplade bilen", stod det klart att bakluckeleveranserna är att se som ett komplement till hemleveranser och leveranser till ombud. 

- Alla vi pratar med som har testat tjänsten tycker att det är otroligt bekvämt. Det blir på kundens villkor. Jag tror inte att en lösning är det som löser alla problem. Ibland är ombudsleverans och hemleverans jättebra, men det här är ett bra komplement, sade Carl Warberg då.

Han sade också att erbjudandet skulle bli starkare totalt sett ifall Volvo och PostNord kunde locka aktörer inom fler segment. Bland annat ville företagen etablera tjänsten inom mode, vilket man alltså har lyckats med nu.  

LÄS ÄVEN: Leverans till bil lockar fler e-handlare

Livsplanering efter leverans väljs bort

På PostNord är man nu nöjd med att intresset för leveranstjänsten håller i sig.

- Vi är glada över att ett så ansett e-handelsföretag inom mode som Care of Carl vill erbjuda den här servicen till sina kunder. Dagens konsumenter vill inte planera sitt liv efter hur de ska få sina paket levererade. De vill kunna välja hur och när de ska få sina paket. Med Volvo In-car Delivery ger vi fler valmöjligheter till våra kunders kunder, säger Jesper Johnsson, Head of eCommerce & Logistics på PostNord Sverige, i ett pressmeddelande.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap