Care of Carl förbereder sig för en europeisk expansion under hösten. Nu är en hemsida på engelska i görningen och tanken är alltså att den ska tändas upp senare i år.
Under elva års tid har vi dedikerat all vår tid till att erbjuda ett unikt sortiment av handplockade kvalitetsvarumärken och en hög nivå av personlig service på de marknader vi har befunnit oss på. För snart två år sedan tog vi steget ut från Norden för att pröva vårt koncept i Tyskland. Redan då såddes ett frö för framtida planer att ta sig söderut och idag är vi i full gång med förberedelserna för vår europeiska site, säger Henning Källqvist, vd och grundare av Care of Carl, i ett pressmeddelande.
Webbutiken kommer att i mångt och mycket att ha samma sortiment som man sedan tidigare gjort sig kända för, men också innehålla några anpassningar för att nå ut till sina nya europeiska målgrupper ännu bättre.
Vid tidigare expansioner har Care of Carl helt lokaliserat sin sajt både med språk, leverans- och betalningssätt. Men så blir alltså inte fallet den här gången.
Nu prövar vi en annan strategi då vi de senaste åren byggt upp en så pass unik och sökt varumärkesmix, som idag är efterfrågad utanför de länder vi finns tillgängliga i. Vi tror verkligen att vi kan tillföra något på den europeiska marknaden med den position vi tagit och det sortiment vi erbjuder, samtidigt som vi redan nu ser ett behov från befintliga kunder som bor eller frekvent befinner sig utomlands, förklarar Henning Källqvist och avslutar:
I samband med förberedelserna för den europeiska hemsidan pågår nu rekrytering av ett team med internationell erfarenhet samtidigt som befintliga team ska stärkas upp, däribland det danska, för att möta en ökad efterfrågan, avslutar Henning Källqvist.
LÄS ÄVEN: Grundaren lämnar VD-stolen i Care of Carl - jagar sin egen ersättare