Campadre, som bildades 2009, är en shoppingklubb pĂ¥ nätet som erbjuder kampanjer pĂ¥ premiumvarumärken inom mode och livsstil. Nu har klubben värvat Joakim Dymling frĂ¥n skönhetssajten Lyko.se. Han ska arbeta som E-Commerce Manager och har ansvar för att hjälpa klubben att fortsätta sin tillväxt.
- Joakim är en av de vassaste personerna i Sverige inom e-handel. Sedan vi jobbade ihop pĂ¥ Dustin har Joakim erfarenhet frĂ¥n bland annat Tretti.se, HalĂ©ns, Consortio Fashion Group och Lyko.se. Han kommer som E-commerce Manager att vara avgörande för att fortsätta utveckla Campadre och nĂ¥ vĂ¥r mĂ¥lsättning pĂ¥ en miljard kronor till 2020, säger Stefan von Stein, VD för Campadre.
"Ska titta pĂ¥ nya marknader"
Enligt Campadre är konceptet med shoppingklubbar väletablerat pĂ¥ de större marknaderna i USA, Europa och Asien, där de spelar stor roll för marknadsföring och försäljning. Campadre har under 2015 haft en tillväxt pĂ¥ fyrtio procent, och kommer enligt egen utsago inom kort att passera en omsättning pĂ¥ hundra miljoner kronor.
- Det är ett otroligt spännande tillväxtföretag och med en grund pĂ¥ nästan 1,5 miljoner modemedvetna medlemmar är jag övertygad om att vi kan skruva upp tillväxten ytterligare. Vi kommer att fortsätta cementera vĂ¥r position som marknadsledare i Norden, men kanske ocksĂ¥ börja titta pĂ¥ nya marknader, säger Joakim Dymling.