E-handeln har som bekant inga gränser, och i går kunde företagaren Mats Ingelborn glatt meddela att hans nätbutik Calzessa hade fått order från - med svenska mått mätt - så avlägsna platser som Västindien och Stilla Havet.
- Den här veckan skickar Calzessa till nya destinationer som Jamaica och Guam, skrev han i ett inlägg på Twitter.
Någon mer riktad satsning mot de avlägsna öarna har det dock inte varit tal om.
- Nej, vi har inte gjort någon satsning på Jamaica och Guam, men vi har ju i många år haft en sajt på engelska och levererat till de flesta delar av världen. Under hösten har vi gjort en sajt helt inriktad på USA och Kanada med priser i USD, den tar sakta fart och vi vill att den växer under kontroll, förklarar Mats Ingelborn i ett mail till Ehandel.se.
Utbud viktigt för att konkurrera
Calzessa som sålt strumpbyxor på nätet i över 13 år, har enligt Mats Ingelborn under perioder haft trogna kunder i både Australien och Japan.
- Men det går lite fram och tillbaka. Vi gör inga egentliga satsningar utanför våra fokusområden som är Sverige, Finland, Danmark, USA/Kanada och EU.
Vad tänker du om att Calzessa blivit en så internationell nätbutik?
- Jag är oerhört tacksam för de kunder som hittar till oss oavsett var de kommer från, Västerås eller Guam. Men jag fascineras när vi levererar franska strumpbyxor till kunder i Paris - enkelhet, utbud och tillgänglighet är det som jag tror att vi kan erbjuda från en liten e-handel i norra Europa, skriver Mats Ingelborn.