ANNONS

CAIA:s VD: "Vår bästa lansering någonsin"

CAIA:s VD: "Vår bästa lansering någonsin"

"Jag tror inte att ni förstår".

ANNONS

Nu har hon gjort det igen. Bianca Ingrosso släppte nya produkter idag och sålde slut en av dem på strax över två timmar. Det är något med Bianca och hennes övertalningsförmåga. Folk köper det hon säger att de ska köpa, helt enkelt.

Igår visade hon upp alla produkter på sin Instagram-story, och en av dem markerade hon som sin personliga favorit. Den produkten såldes slut direkt.

Likadant var det sist också. CAIA:s grundare Bianca och Vanessa gjorde två mascaror, som släpptes för några veckor sedan. Den som hette "BIBBZ", Biancas smeknamn, tog slut på 2 timmar medan den andra "VANZ", Vanessas smeknamn, finns kvar att köpa än idag.

LÄS ÄVEN: Bianca Ingrosso: "Vi har sålt över 100 000 produkter"

Men tillbaka till dagens lansering. CAIA Cosmetics släppte fyra versioner av en ansiktspalett idag klockan åtta på morgonen, och Bianca sände live från CAIA-kontoret under lanseringen:

Det är 5000 personer inne på sajten samtidigt. Hemsida har varit uppe i 2,5 timme, och det här är - redan nu vår största lansering någonsin när det kommer till försäljning. Det är helt sjukt, säger Bianca Ingrosso i sin livevideo.

"Vet ni hur mycket det är?"

Influencern berättar att de har beställt fler produkter än till sin senaste lansering, men avslöjar inga exakta antal. Men redan då sades det att det inte är vanligt att man köper in så stora volymer.

Det här är den fetaste startordern, i antal. Vi tyckte att vi tog i från tårna och jag hade generalångest när vi köpte in dem, sa delägaren Jesper Matsch under den senaste lanseringen.

Bianca berättar att företaget har tagit in extra personal för att kunna skicka ut ordrarna så fort som möjligt, men hon är själv skeptisk till det.

Vi har tagit in 25 stycken extra personer som ska packa alla beställningar, och jobba hela helgen. Så vi hoppas på att kunna få ut alla order på måndag, vilket är helt sjukt. Kommer vi kunna få ut alla, vet ni hur mycket det är? Konstaterar hon frågande i videon och fortsätter:

Vi kan inte lova något, men vi hoppas det. Ni är så himla-himla många som shoppar just nu. Jag tror inte att ni förstår. Det kommer nog vara svårt att skicka alla på måndag.

Tre timmar efter lansering kommer CAIA:s vd Mikael Snabb in i bilden och säger att "det här är vår bästa lansering någonsin".

"Aldrig öppna en fysisk butik"

Vanessa Lindblad som är delägare och medgrundare av CAIA cosmetics svarar på en fråga under Biancas livesändning och säger:

Vi kommer aldrig att öppna en fysisk butik, men nästa år kan vi kanske åka på en pop-up turné i Sverige.

Men någonting verkar ha gått snett. CAIA meddelade på Instagram att de har problem med ordrar lagda via appen.

Instagram lanserade köpfunktionen och egen check-out för inte så länge sedan. Vi på Ehandel.se har inte hört hur Instagram fungerar i praktiken för andra e-handlare, men vi antar att allt kommer sluta gott.

LÄS ÄVEN: Instagram lanserar egen checkout

Och till slut kan vi konstatera att Bianca ändå fortsätter att göra e-handelssucé.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap