Caia Cosmetics, grundat 2018 av Bianca Ingrosso, Vanessa Lindblad samt skönhetsveteranerna Jesper Matsch och Mikael Snabb, har varit en av de riktigt stora framgångssagorna i svensk e-handel. Nu är det dags att ta klivet in i den fysiska världen.
LÄS ÄVEN: Caia Cosmetics byter VD – hon tar över
Torsdagen den 12 oktober öppnar sminkvarumärket en pop up-butik på NK Stockholm. Caias första fysiska närvaro någonsin.
Jag är stolt över att äntligen kunna välkomna våra kunder till vår magiska värld. Att öppna en fysisk butik är en viktig milstolpe för Caia, säger grundaren Bianca Ingrosso i en kommentar.
Färgar NK-klockan rosa
Caias produkter har tidigare endast funnits till försäljning online via företagets egna e-handel. Nu testar man ett nytt grepp via pop up-butiken som kommer att ligga på entréplan i NK:s ljusgård under tre månader.
Under hela processen med att skapa denna popup är vårt mål att ge våra kunder en upplevelse utöver det vanliga. På öppningsdagen kommer därför NK:s klocka första gången någonsin att ändra färg till rosa för att fira lanseringen, säger Bianca Ingrosso.
Under 2022 omsatte Beauty Icons AB, ägarbolaget till Caia Cosmetics, strax över 408 miljoner kronor. En ökning med 28 procent jämfört med föregående år.
LÄS ÄVEN: Medgrundaren lämnar Caia – tidigare konkurrent tar över