Byrånätverket People People People som består av tio olika byråer i fyra länder, bland andra Spoon, Oh My, KIT, Post och Trickle, ger sig in i e-handelsvärlden. Det efter att koncernen nu även knutit till sig Stockholmsföretaget Kreng som specialiserat sig på e-handel.
Kreng har idag fem medarbetare och fokuserar främst på strategisk rådgivning, teknisk implementering och design på plattformar som Shopify, WooCommerce och Adobe Commerce, tidigare Magento.
E-handeln är fortsatt het och en perfekt utveckling av PPP:s helhetserbjudande, säger Robin Helt, vd på Kreng, som också påpekar att dagens e-handel blir allt mer kravfylld.
Då allt fler handlar på webben istället för i fysiska butiker ställer det högre krav på både teknik och användarvänlighet. Det är viktigt för en e-handelssajt att fungera lika smärtfritt oavsett om det är fem eller 500 kunder inne och handlar samtidigt, om det är en ung person eller en äldre, eller någon med funktionsvariation.
Rekryteringshatten på
Kreng jobbar sedan tidigare med kunder som SOS Alarm, Stockholm filmfestival, Polardörren och Sandlund/Hossain.
Utöver strategi och utveckling erbjuder man bland annat också en molnbaserad driftlösning som hostas i Sverige. En lösning som enligt Robin Helt ofta är en ekonomisk plusaffär för Krengs kunder, jämfört med traditionella driftlösningar.
Våra kunder betalar helt enkelt för kapaciteten som de använder. När det är lågtryck behöver de inte samma kapacitet som när trafiken är hög, vilket gör vår lösning ekonomiskt fördelaktig.
Han lyfter också fram att företaget bland annat hjälpt en av sina kunder med att dubbla sin omsättning och nästan tredubbla sin konverteringsgrad.
Det har gått så pass bra hittills att vi har fullbelagt flera månader framöver så vi har rekryteringshatten på oss. Det känns jätteskönt i en tid då många andra varslar, säger Robin Helt.
People People People omfattar totalt sett 400 medarbetare i Sverige, Norge, Finland samt Storbritannien och omsätter runt en halv miljard kronor.