Redgert comms släpper inhouse-producerad podcast med Tiktok-profiler.
Redgert comms har idag omkring hälften av sin verksamhet utanför Sverige,nu siktar man på att ytterligare bredda sitt erbjudande inom influencer marketing.
Sedan tidigare har byrån över 100 profiler inom lifestyle, beauty, mat och sport. Från och med årsskiftet siktar man även på att växla upp sin närvaro inom podcast, genom att producera och ta fram poddar.
Runt hälften av vår verksamhet med profiler ligger idag utanför Sverige, och med anledning av detta har vi velat streamlinea hur vi väljer att omnämna affärsområdet över marknaderna, som nu också inkluderar konceptframtagning och produktion av podcasts, säger Redgert groups vd, Chloë Bernhardsson.
Kniper förstaplats på Poddtoppen
Förutom att hjälpa företag att hitta samarbete med rätt typ av profil, utvecklar byrån också koncept tillsammans med sina profiler, bland annat inom podcastområdet. Nyligen lanserades podcasten "Frugan och Bäck talar till punkt", med Tiktok-profilerna Josefine Bäck och Isabelle Jonsson. Podcasten är en inhouse-produktion av Redgert comms. Profilerna har tillsammans flera hundra tusen följare på sina sociala medier och podcasten tog redan under sin första vecka hem en förstaplats på Poddtoppen.
I samband med att byrån breddar sitt erbjudande inom influencer marketing globalt, byter också affärsbenet namn till Talent Partnerships.
Gisela Sunvén, Global Head of Talent Partnerships, säger i ett pressmeddelande att hon är väldigt stolt över den starka tillväxt som affärsområdet fortsätter att ha internationellt.
Vi är glada över att vara live med “Frugan och Bäck” som vi producerar inhouse och där profilerna även nyttjar vår poddstudio. Idag samarbetar vi väldigt brett med profiler, och för att reflektera detta byter divisionen, som har ett internationellt team på 13 personer, namn till Talent Partnerships.