ANNONS

Bygghemma renoverar - nytt namn och ny logga

Adam Schatz, vd och koncernchef på BHG

Lanserar ny profil.

ANNONS

Bygghemma Group skruvar på varumärket och heter från och med i dag BHG. I samband med namnbytet har man även presenterat en ny logotyp och en helt ny grafisk identitet för webb och övrig kommunikation.

Vårt nya varumärke, BHG, och nya corporate identity återspeglar vad vi erbjuder marknaden och som vi sammanfattar i vår mission statement; “We make living easy”. Sedan BHG startade inom DIY online har vi utvecklats till ett högteknologiskt onlineföretag, med över 85 onlinedestinationer, där heminredning och DIY står för cirka hälften vardera av vår försäljning, säger Adam Schatz, BHG:s nytillträdda vd och koncernchef, i ett uttalande.

Under det senaste halvåret har BHG:s produktsortiment ökat med över 60 procent och man är i dag fem gånger större än närmsta konkurrent inom inredning och DIY online, skriver bolaget.

Vi erbjuder marknadens bredaste utbud av kända externa och starka egna varumärken, kopplade till ett omfattande tjänste- och serviceutbud, såsom produktexpertis, showrooms, egna leveranser och ett eget installationsnätverk. Samtliga delar utgör fundamenten i det vi kallar ”the BHG Ecosystem", säger Adam Schatz.

Koncernen strävar just nu efter att på medellång sikt nå 10 miljarder i försäljning och en 7-procentig EBIT-marginal. Kanske kan omdaningen av varumärket innebära ett lyft. Det juridiska namnet kommer dock att vara Bygghemma Group First AB ett tag till. Först på årets bolagsstämma kommer en namnändring att föreslås.

LÄS ÄVEN: Han bygger Bygghemma: ”Över 30 förvärv men vi är inte klara”

Nils Lund
nils@ehandel.se