Nu redovisar BHG, alltså Bygghemma Group som nyligen nylanserade sin logga och döpte om sitt bolag, årets första kvartal.
LÄS ÄVEN: Bygghemma renoverar – nytt namn och ny logga
Under perioden ökade omsättningen med 33 procent och landade på 1,6 miljarder kronor. Även rörelseresultatet ökade markant med hela 80 procent och uppgick till drygt 69 miljoner kronor.
Det har varit ett händelserikt kvartal. Vi har i snabb takt fortsatt att utveckla och expandera vår verksamhet med en total tillväxt på 33,5 procent i kvartalet och en organisk tillväxt på 22,1 procent, skriver Adam Schatz, koncernchef och vd på BHG, i rapporten.
Trots att det första kvartalet typiskt sett är säsongsmässigt mindre starkt har flera av våra onlinedestinationer slagit nya försäljningsrekord i perioden. Med en total försäljning på 1,6 miljarder kronor under kvartalet har vi passerat vår tidigare rekordnivå med god marginal vilket bekräftar styrkan i online, inte minst i en tid när tillgång till ett marknadsledande produktutbud utan onödigt resande och tid ifrån hemmet betyder mer än någonsin. När den nuvarande situationen har lagt sig tror vi också att vi kommer att se en varaktig ökning av onlineförsäljning generellt.
LÄS ÄVEN: Han bygger Bygghemma: ”Över 30 förvärv men vi är inte klara”
Företaget meddelar också att coronaviruspandemin inte har påverkat verksamheten under perioden.
Pandemin har så här långt inte haft någon negativ effekt på vår verksamhet, vilket även bekräftas av hur det andra kvartalet har börjat.
Följaktligen har den starka tillväxten i det fjärde kvartalet 2019 fortsatt in i januari och februari, för att ytterligare accelerera i mars.
LÄS ÄVEN: Pang i bygget: Bygghemmagruppen laddar för lyft efter pandemin