E-handlaren XL-Bygg växlar upp sin marknadsföring. Nu rullas den nya PR-satsningen ”Tillsammans” ut. Reklamsatsningen ska fokusera på hur byggsäljaren ska vara "en naturlig del av kundens vardag och projekt", heter det. Det framgår av ett pressmeddelande.
Under många år har vi jobbat med positionen att vara branschens bästa lagspelare och att vi ska förenkla och berika för kunden. Det är något som vi också tar fasta på med konceptet ”Tillsammans”. Vi vill utgöra en naturlig del av kundens vardag och projekt helt enkelt, och det gäller både proffsbyggare och privatkunder, kommenterar Mischa Moszkowicz, marknadschef.
"Riktiga proffsbyggare"
I reklambudskapen ska det bland annat framgå att XL-Bygg inte bara säljer verktyg och byggmaterial. Det ska också handla om att produkterna används för att bygga allt från skolor till parkmiljöer.
För oss kändes det självklart att det är riktiga proffsbyggare som har huvudrollen när vi rullar ut vårt nya koncept, kommenterar Mischa Moszkowicz.
Konceptet ”Tillsammans” är framtaget av handlarens byrå Falck & Co och ska rullas ut i bland anant butik, på tv, i sociala medier och radio. Mediabyrå är TBS Mediabyrå.