Sรถk
Stรคng denna sรถkruta.
ANNONS

Bygghandlare spikar fast ny reklamstrategi: "Riktigare byggare"

XL-Bygg satsar pรฅ en ny typ av kommunikation
XL-Bygg
David Gustavsson
david@ehandel.se

Dela artikeln:

"Vi ska vara en naturlig del av kundens vardag".

ANNONS

E-handlaren XL-Bygg vรคxlar upp sin marknadsfรถring. Nu rullas den nya PR-satsningen โ€Tillsammansโ€ ut. Reklamsatsningen ska fokusera pรฅ hur byggsรคljaren ska vara "en naturlig del av kundens vardag och projekt", heter det. Det framgรฅr av ett pressmeddelande.

Under mรฅnga รฅr har vi jobbat med positionen att vara branschens bรคsta lagspelare och att vi ska fรถrenkla och berika fรถr kunden. Det รคr nรฅgot som vi ocksรฅ tar fasta pรฅ med konceptet โ€Tillsammansโ€. Vi vill utgรถra en naturlig del av kundens vardag och projekt helt enkelt, och det gรคller bรฅde proffsbyggare och privatkunder, kommenterar Mischa Moszkowicz, marknadschef.

"Riktiga proffsbyggare"

I reklambudskapen ska det bland annat framgรฅ att XL-Bygg inte bara sรคljer verktyg och byggmaterial. Det ska ocksรฅ handla om att produkterna anvรคnds fรถr att bygga allt frรฅn skolor till parkmiljรถer.

Fรถr oss kรคndes det sjรคlvklart att det รคr riktiga proffsbyggare som har huvudrollen nรคr vi rullar ut vรฅrt nya koncept, kommenterar Mischa Moszkowicz.

Konceptet โ€Tillsammansโ€ รคr framtaget av handlarens byrรฅ Falck & Co och ska rullas ut i bland anant butik, pรฅ tv, i sociala medier och radio. Mediabyrรฅ รคr TBS Mediabyrรฅ.

Dela artikeln: