ANNONS

Bygger ut satsningen på skönhet: "Starten på H&M Beautys resa"

Helena Helmersson, vd på H&M.

50 externa varumärken.

ANNONS

H&M har sålt stora mängder kläder och accessoarer online de senaste åren, men utbudet av skönhetsprodukter i modejättens e-handel har samtidigt varit begränsat. Nu gör företaget en storsatsning för att även nå ut med sitt beauty-segment i e-handeln.

Sedan den 1 november kan den skönhetsintresserade inte bara ta del av H&M:s egna skönhetssortiment i företagets e-handel. Det går även att klicka hem en rad andra varumärken, som Pixi, Ida Warg och The Ordinary. Enligt H&M är satsningen en del av ett större projekt.

Vi är glada att kunna erbjuda över 50 externa varumärken online. Detta är starten på H&M Beautys resa med målet att skapa både ett fysiskt och digitalt skönhetsuniversum där kunden både kan inspireras och köpa hela sin look, skriver Laura Mendez Blanco, presskontakt på H&M Sverige, till Ehandel.

H&M berättar att utbyggnaden av e-handeln också hänger ihop med att man vill efterlikna det utbud som finns i företagets fysiska butiker.

Vi på H&M vill se till att möta kundernas ökade efterfrågan. Som en följd av detta har H&M Beauty lanserat flertalet spännande och nytänkande skönhetsvarumärken i butikerna. Det är bara naturligt att kunna ge våra kunder samma upplevelse online, en omni-skönhetsshoppingupplevelse.

LÄS ÄVEN: H&M stänger anrika flaggskeppsbutiken i Stockholms city

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap