Den 22 april startade Guldfynd försäljningen på nätet i sin nya webbshop. En tidpunkt som var väl planerad att sammanfalla med företagets vårkampanj av nyheter och erbjudanden som nu även går att köpa i deras nya e-handel. Samtidigt passade man på att lansera ett nytt grafiskt uttryck.
– Vi har uppdaterat vår grafiska profil så att den nya hemsidan med webbshop känns fräsch och aktuell. Vi har satsat på layout, tilltalande bilder och användarvänlighet för att kunna ge våra kunder en inspirerande köpupplevelse i Guldfynds nyaste butik, säger marknadschef Tomas Nyberg.
I stort sett samma sortiment
Guldfynds nya e-handelssajt är framtagen i samarbete med Viskan och är baserad på Viskan Ramos och Viskan eStore. I webbshopen kommer kunderna att hitta så gott som samma sortiment som i de traditionella Guldfynd-butikerna.
– I och med webbshopen blir Guldfynds sortiment tillgängligt för hela Sveriges befolkning, även där det saknas en Guldfynd-butik. Vi hälsar alla dessa kunder hjärtligt välkomna till vår nya butik på nätet. Vi är mycket glada att vi i fortsättningen kan få äran att betjäna även dem, säger Tomas Nyberg.
Källa: Press