Last mile-bolagen är hetare än någonsin, vilket inte minst Budbees 100-procentiga tillväxt under 2021 vittnar om. Speditörens omsättning landade till slut på 835 miljoner kronor för helåret och ökningen ska ha skett helt organiskt.
Vad resultatet stannade vid går man dock inte ut med. Ehandel har sökt svaret men enbart fått återkopplingen att det inte är något som kommuniceras i dag.
Vi har samma struktur och erbjudande i alla våra länder vilket dels betyder att vår modell fungerar överallt, dels att vi kan lägga all vår tid och energi på att skala upp. Nu levererar vi också lönsamhet tidigare än vi trodde, vilket är jätteroligt. Vi växer fint organiskt på egen hand och har inga behov av att förvärva bolag, då vi hittills inte har sett aktörer som kan fylla en lucka i vårt erbjudande, säger Fredrik Hamilton, vd och grundare på Budbee, i en kommentar.
Under förra året hann bolaget bland annat med att lansera i Belgien och satsningen på Budbee Box har resulterat i att dessa snart står på 4000 platser runtom i Europa. Budbee har även introducerat en shoppingflik i appen, via vilken konsumenterna kan e-handla.
Budbee Box har funnits i 1,5 år, vilket säger något om hur snabbt vi expanderar. Vi tittar konstant på nya sätt som vi kan erbjuda kunder något nytt och pushar oss själva i definitionen av vad vi är för bolag, säger Fredrik Hamilton, vd och grundare, Budbee.
Och med den snabba tillväxten väntar nu en flytt till nya lokaler i Stockholm, som ska rymma 500 medarbetare på fem våningsplan.