ANNONS

Bubbleroom testar nya länder med jätten: "Stark tillväxt"

Ville Kangasmuukko Nordström, vd Bubbleroom
Bubbleroom/Pressbild

En möjlighet att testa nya marknader till låg investeringskostnad.

ANNONS

Sverige, Danmark och Finland har länge varit Bubblerooms kärnmarknad men e-handlaren har under en tid haft siktet fast inställt på Europa. Under 2021 lanserade Bubbleroom sin expansionsplan i samarbete med Zalandos plattform och först ut var Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Italien, Spanien och Polen.

I höstas var det även dags för Frankrike samt Belgien och nu fyller Bubbleroom på med Österrike och Tjeckien.

De senaste åren har vi haft stark tillväxt på våra kärnmarknader i Norden, men vi har sedan 2021 därutöver påbörjat en framgångsrik geografisk expansion via Zalando plattformen, vilken vi fortsätter att implementera enligt plan, säger Ville Kangasmuukko Nordström, vd för Bubbleroom.

Tillgång till värdefull data

Strategin med att använda sig av Zalandos plattform är att testa nya marknader till en låg investeringskostnad, samtidigt som man når miljontals kunder utanför Norden. Bubbleroom påpekar också att man får tillgång till värdefull data kring efterfrågan och kundpreferenser.

Viktig information som Bubbleroom kommer att ha nytta av när bolaget inom kort planerar att rulla att egna lokala nätbutiker i Europa. Något Ehandel berättat om tidigare.

Under 2023 kommer Bubblerooms systemplattform dessutom att moderniseras för att säkra att den kommande geografiska expansionen av lokala egna webbshopar i Europa blir maximalt skalbar, effektiv och lönsam, skriver Bubbleroom i en kommentar.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap