E-handlare som öppnar fysiska butiker blir en allt vanligare syn. En trend som även Bubbleroom vill haka på och till våren är tanken att modehandlaren ska öppna sin första butik i Stockholm. Och skulle det slå väl ut har företaget som mål att öppna 20 nya butiker under en treårsperiod.
Men man har redan doppat sina tår ute i den riktiga världen, i vintras öppnade man nämligen en pop-up-butik i Malmö. Bubbleroom Pop-up Store var ett samarbete med företaget Pop Up Force och under perioden 14 november 2013, till slutet av januari 2014, hade man en temporär butik i Kv. Caroli i Malmö.
Lagershop i Malmö
Och nätmodebutiken verkar ha varit nöjda med såväl samarbetet som utfallet av pop-up-butiken. När Pop Up Force nu tar sitt koncept till Göteborg och Nordstan, hakar Bubbleroom på, och idag är det dags för invigningen av Bubbleroom Pop-Up Store i varuhuset Femman.
Förutom det har Bubbleroom även testat på konceptet med en lagershop i Hansa citygalleria i Malmö. Butiken som är 600 kvadratmeter stor har varit öppen under perioden december 2013, till februari 2014, och här har man sålt ett urval från ordinarie sortiment, kollektionsprover och fotosamples med upp till 90 procents rabatt.
Källa: Press