Bubbleroom öppnade sin första fysiska butik i november 2013 i Kv. Caroli i Malmö, en pop up-butik för att testa den fysiska marknaden. Något man fick smak för och nästa steg var en tillfälliga butik i Nordstan, Göteborg.
Företagets vd, Svante Tegnér, har sagt att målet är att öppna 20 fysiska butiker innan 2016 och i slutet av mars 2014 öppnades en permanent butik i Skärholmen Centrum i Stockholm. I höstas slog man upp portarna till ännu en butik i Västermalmsgallerian och i mars är det dags för en tredje butik i Stockholm, i Kista Galleria.
– Bubbleroom är oerhört glada och stolta att få öppna i Kista Galleria. Kista Galleria har precis den puls och stämning som vi söker efter när vi vill öppna butik och vi är övertygade om att vi kan erbjuda något bra till besökarna med vårt breda utbud av prisvärda festkläder och skor, säger Svante Tegnér.
Integrera E-handeln
Bubblerooms butik i Skärholmen är 600 kvadratmeter stor men den kommande etableringen kommer att bli något mindre, 350 kvadratmeter. Man kommer dock att precis som i Skärholmen att integrera e-handeln i butiken.
Något som innebär att kunden får tillgång till hela Bubblerooms sortiment på cirka 18 000 produkter.
– Bubblerooms etablering känns mycket positiv och kommer att stärka shoppingupplevelsen i Kista Galleria ytterligare. Vi är lyhörda för vad våra kunder söker och vet att Bubbleroom kommer att uppskattas av våra modemedvetna besökare. Dessutom känns kombinationen av online och fysisk butik modernt och uppdaterat, helt enkelt rätt i tiden, säger Magnus Åkesson, Commercial Director på Citycon som äger Kista Galleria.
Källa: Press, Habit