Pop-up-butiker är något flera e-handlare testat på den senaste tiden. Bland annat öppnade nätbutiken Nelly.com upp temporära butiker runt om i landet i somras.
Nu testar Bubbleroom, som nyligen satsade på bloggvänliga kläder, ett liknande grepp tillsammans med företaget Pop Up Force, och blir nästa butikskoncept i Pop Up Place - Kv. Caroli i Malmö.
– När Pop Up Place - Kv.Caroli öppnar igen på torsdag, efter konceptbytet från MODS Shop, hittar man ett exklusivt utvalt sortiment med kläder, skor och accessoarer från Bubbleroom. Besökaren får en unik möjlighet att prova och shoppa produkter som annars endast finns tillgängliga online, säger Sebastian Kjersén, grundaren av Pop Up Force.
Modebloggare inviger
Pop Up Force arrangerar tillfälliga försäljnings- och marknadsföringsevent i deras butikslokaler som de kallar Pop Up Place. Sedan starten i augusti i år har de två butiker i Malmö, en i Mobilia och den i Kv.Caroli där Bubbleroom Pop-up Store kommer att finnas.
Invigningen sker redan idag för särskilt inbjudna och under kvällen kommer en av Sveriges största modebloggare, Lisa Olsson, att tipsa och styla. Butiken kommer sedan att vara öppen i 11 veckor framöver fram till slutet av januari 2014.
– Lisa är en stor stilikon för många tjejer i Sverige och utöver hennes professionella bilder på bloggen, modellar hon gärna och syns på modeveckornas många visningar. Under invigningen av Bubbleroom Pop-up Store kommer Lisa finnas på plats för att ge tips och råd men även styla fram en outfit som karaktäriserar Lisas stil, säger Sebastian Kjersén.
Källa: Press