"Podmes position blir bara starkare och starkare", säger Hans Abrahamsson från Podme - plattformen som nu välkomnar tredje podcasten på två veckor.
På fredag släpper mediaprofilerna Brita Zackari och Parisa Amiri sitt 150:e avsnitt av podcasten Brita&Parisa, där duon lyfter populärkulturella frågor, politik och nyheter. Och från och med den 25 februari ansluter podden sig till plattformen Podme, som erbjuder reklamfria podcasts till betalande prenumeranter.
Så sent som i förra veckan klev även Joakim och Jonna Lundell med ”Sanningen måste fram” samt humor-trion JLC som driver ”Mellan Himmel och Jord” ombord hos Podme. Värvningarna ska vara i linje med företagets strategi att stärka Podme med profildrivna podcasts.
Att få bredda Podme-utbudet med en så smart och populär veckopodcast som Brita&Parisa känns väldigt lyxigt. Podmes position som en tjänst blir bara starkare och starkare, säger Hans Abrahamsson Head of Content på Podme Sverige, i ett pressmeddelande.
Brita Zackari och Parisa Amiri bröjade podda under 2018 och når, enligt uppgift, upp mot 40 000 lyssnare i veckan.
Våra lyssnare vänder sig till oss för roliga, skarpa analyser om samtidens debatter, klimat och kultur med en stadig värdegrund. Vare sig det är Joe Rogan-debatten, snedstegen i "Pam and Tommy" eller partipolitikens många svängar. Ett uppdrag vi nu tagit oss an med stor glädje i tre år och det känns fantastiskt att kunna fortsätta med det på Podme, säger Parisa Amiri.