Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Brings nya lösning ska skapa säkrare hemleveranser

Nils Lund
nils@ehandel.se

Dela artikeln:

"Behöver inte komma i nära kontakt".

ANNONS

I en osäker tid där det personliga mötet ska undvikas i allt högre utsträckning så skapas även en viss oro i samband med hemleveranser. Särskilt i de fall då leveransen kräver en signering från mottagaren.

Enligt Bring kan det finnas en ängslan från både chaufförer och mottagare och det vill man nu råda bot på med sin nya tekniska lösning för signering.

Vi har på kort tid tagit fram en lösning där vår chaufför kan skicka ett meddelande till mottagaren så att de kan signera leveransen på sin egen telefon, istället för att skriva under på chaufförens telefon. På så sätt behöver inte chauffören och mottagaren komma i nära kontakt med varandra när leveransen lämnas över, säger Jerker Dammbro, som leder det utvecklingsteam som tagit fram lösningen.

Den nya lösningen ska ha tagits i bruk i hela Norden och använts vid över tusen leveranser.

Dela artikeln: