Sök
Stäng denna sökruta.

Sponsrat Innehåll

Bring satsar på flexiblare leveranser

I takt med att näthandeln växer så växer även kundernas krav och förväntningar på leveranserna. Både innan men framför allt efter coronapandemin slog till. Hos Bring är det viktigt att kunna erbjuda både kunder och mottagare flexibla och grönare leveranser. Därför arbetar de kontinuerligt med att förbättra sina leveranserbjudanden.

Precisa och snabba hemleveranser

Det blir allt viktigare att kunna erbjuda fler och mer precisa leveranser för mottagarna. Bring har därför utökat sina hemleveranser i städerna, vilket innebär att de:

  • Når närmare 9 miljoner mottagare 5 dagar i veckan, varav över 6 miljoner mottagare under kvällstid.
  • Har helgleveranser som standard i storstäderna, t.ex. Stockholm, Göteborg och Malmö.
  • Har same-day leveranser i flera storstadsområden för extra snabb leverans.

Bring har även utvecklat och uppdaterat sitt digitala gränssnitt som dels gör det enklare för mottagarna att följa sina leveranser i realtid, och dels låter dem köpa till olika tilläggstjänster. Så som ett mer precist tidsfönster, val av leveransplats etc. Större flexibilitet helt enkelt!

Vår nya nätverkslösning innebär att vi kan erbjuda våra kunder snabbare ledtider från order till leverans. Det ger oss också möjligheten att ta fram både marknadsledande tjänster och digitala lösningar som möter slutkonsumentens önskemål när de handlar på nätet. Detta för att ge bästa möjliga mottagarupplevelse tillsammans med våra kunder, säger Tobias Åbonde, nordisk ansvarig för hemleveranser på Bring.

Enkelt att hämta paket

Att hämta sitt paket hos ett ombud är också ett mycket populärt leveranssätt, som de flesta idag föredrar. Med sitt ombudsnätverk med ca 7000 utlämningsställen har Bring full täckning i hela Sverige och Norden, vilket innebär att de finns där mottagarna bor, befinner sig och passerar dagligen.

Vi finns på platser som gör det enkelt och smidigt för mottagarna att beställa och få snabba leveranser precis dit de vill. Det ska inte vara jobbigt att hämta paket, säger Mona Zuko, chef på Bring för B2B och e-handelstjänster i Sverige, Danmark och Finland

Brings mål när de utvecklar sina tjänster är att erbjuda både sina kunder och även mottagarna en total flexibilitet, något som är viktigt i en hektisk vardag där planerna ofta ändras.

En mottagare ska kunna få sitt paket hur, som och när det passar dem bäst, på ett hållbart sätt. Det är därför vi kan till exempel erbjuda mottagarna omdirigering av sin ombudsleverans till en hemleverans i Sverige. Det är vi ensamma om på den svenska marknaden, säger Mona.

Leveranserna blir ännu grönare

Miljö och hållbarhet blir allt viktigare för de skandinaviska konsumenterna. Många av dagens nätkunder vill veta konkret hur de kan bidra till en mer hållbar e-handel och vill få tydlig information från företagen om deras hållbarhetsarbete. På Bring arbetar de ständigt med sin gröna omställning och just hållbarhet är en viktig grundsten för deras tjänster.

Brings miljömål är att alla deras leveranser ska vara fossilfria redan år 2025 och de är redan på god väg. Detta gäller alla deras leveranser. Leveransen ska inte bara vara snabb men även så grön som möjligt.

  • Idag levereras ca 80% av Brings hemleveranser av paket fossilfritt i Sverige.
  • De har fossilfria hemleveranser till 345 orter i Sverige.
  • Deras paketleveranser från terminalerna i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping körs fossilfritt hem och till ombud.

Även om listan kan göras lång vill och kan vi inte luta oss tillbaka och nöja oss där. Vi kan och måste göra mer. En helt grön leveranskedja skapas först när vi är många som hjälps åt, avslutar Tobias.

Vill du veta mer om de krav och förväntningar som konsumenterna ställer på dagens leveranser?

Ladda ner Brings konsumentundersökning Bring Research för att ta del av värdefull insikt och goda tips och råd.