Sponsrat Innehåll

Jollyroom maxar kundupplevelsen som är top of the line

Barnrum från Jollyroom
Barnrum från Jollyroom
Jollyroom pressbild
Jollyroom är ett ledande e-handelsföretag inom barn- och babyprodukter i Norden. De har under senaste året kompletterat sin digitala affär med ett antal fysiska butiker och ett showroom. Mattias Jacobsson tillträdde som vd för Jollyroom under april 2021 och innan dess har han arbetat på olika positioner inom företaget sedan 2015. Han ser etableringen av de nyinrättade fysiska butikerna som en möjlighet att underbygga den digitala affären och det långsiktiga målet om att bli en kategoriexpert inom sitt segment.

Jollyroom har i många år haft en ständigt ökande digital tillväxt och har i snabb takt skalat upp och vuxit. Under 2020 omsatte de närmare 1,8 miljarder och under första halvan av 2021 har de haft en tillväxt på runt 30%. De har varit kunder till Litium sedan 2013 och har sedan dess ständigt haft ett stort fokus på att utveckla och optimera sin digitala affär. Målet de arbetar efter idag är att nå en omsättning om 3 miljarder under 2023 och för att komma dit ser Mattias att det gäller att ha rätt personer, processer och system på plats. Han vill stötta sin personal rent teknologiskt och har ett högt fokus på att ge dem rätt förutsättningar. ”Litium möjliggör och förenklar för vår personal. Plattformen är en bidragande faktor till vår höga grad av effektivitet. Något som är oerhört viktigt för ett företag som vuxit i den takt vi gjort” förklarar han. Jollyroom och Litium går hand i hand mot att skapa den absolut bästa kundupplevelsen genom en relevant och välfungerande plattform. Sett ur ett perspektiv på sex år kommer vi ha tiodubblat vår omsättning, från 200 miljoner sek 2014 till + 2 miljarder sek 2021 påpekar Mattias.

”Plattformen är det som avgör om det blir succé eller braksuccé”
Mattias Jacobsson, CEO, Jollyroom

En otroligt viktig del av det dagliga arbetet på Jollyroom är att planera och administrera kampanjer, något som kan vara såväl tidskrävande som svårt utan rätt förutsättningar. När Jollyroom har haft som mest har de haft runt hundratusen SKU:s och lika många priser i realtid. ”Det är en stor trygghet att kampanjerna i Litium alltid har fungerat så bra trots den enorma datamängden” säger han. Mattias beskriver sig själv som någon som har koll på system och tekniska lösningar men samtidigt är långt ifrån ”tech-savvy” och att han ändå förstår allt i Litium när han är inne och navigerar. ”Plattformen är otroligt användarvänlig. Vi har perioder då vi har runt tusen personer på lönelistan och många timresurser vid toppar. Onboardingen i Litium är väldigt snabb för dem i och med användarvänligheten” berättar han.

Mattias menar att de som kommer vara mest effektiva och bäst på e-handel om några år är de som kommer vara allra mest relevanta i sitt erbjudande. Det är så viktigt att kunna möta alla kunders behov på de sätt de förväntar sig oavsett om det är en förstagångsförälder van vid att handla online som skall beställa barnvagn eller en mor- eller farförälder som skall köpa en julklapp på nätet för första gången. ”Den riktigt stora potentialen ligger framför oss och vi ser fram emot att tillsammans med Litium skapa ännu större relevans och att bygga konkurrensbarriärer exempelvis genom att skapa användarupplevelser som är top of the line avslutar Mattias.

”Litium låter oss vara flexibla och kunna skräddarsy lösningen utifrån våra behov vilket gör att vi aldrig är låsta och det gör att vi ständigt kan vara relevanta. Vi kan styra riktningen i egen regi med hjälp av Litium. Enkelhet och flexibilitet är det man vill ha som e-handlare. Vi är aldrig begränsade genom flexibiliteten Litium ger oss. Det är det inte alla plattformen som kan erbjuda”
Mattias Jacobsson, CEO, Jollyroom

Vill du veta mer om Litiums plattform kan hjälpa dig att lyckas med din digitala handel? Läs mer på litium.com

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap