Då Fyndiqs kunder ofta beställer flera saker i samma köp och får sina varor direkt från tre-fyra handlare samtidigt, är både köp och returer en komplex process. Både Fyndiqs Application Manager Christopher Rehn och företagets COO Dennis Bolin, är djupt imponerade av Reclaimits lösning:
– Vi fastnade för Reclaimits engagemang, affärsförståelse och tekniska kompetens. De förstår mekanismerna inom marketplace och kan hantera samtida återköp från olika handlare. Reclaimits lösning blir en katalysator för att vi ska kunna leverera en bättre kundtjänst där handlarna får större kontroll över slutkundens status, förtydligar Dennis Bolin.
Business as usual
För båda företagen är det i dagens utsatta läge viktigt att hålla verksamhet och processer igång. Man har ställt om sina arbetsrutiner och har regelbundna videomöten för att driva igenom den nya automatiserade kundtjänsthanteringen.
– Vi har alltid varit väl rustade att hålla affärsmöten online och våra kunder har samma mindset. Vår roll är att omvandla fel köp till rätt upplevelse så att konsumenten kommer tillbaka och handlar igen. För oss är det business as usual just nu och det är viktigt för både oss och våra kunder att Sverige inte stannar av utan att man fortsätter investera, poängterar Mats Andersson, Head of Business Development på Reclaimit.
QR-kod för returer
För några veckor sedan implementerade Reclaimit i samarbete med Postnord en QR-kod som avskaffar returfraktsedeln och möjliggör att konsumenten istället kan skriva ut denna direkt hos ombudet och på så vis förenkla returprocessen och hela köpupplevelsen.
– Vi kommer definitivt att implementera en QR-kod för våra returer, då en förenklad returhantering även bidrar till ökad kundlojalitet, avslutar Dennis Bolin.
---
För mer information, kontakta:
Wilhelm Hamilton, VD. Tel 070-748 63 23, e-post: Wilhelm.hamilton@reclaimit.com
Dennis Bolin, COO Fyndiq. Tel 072-972 92 06, e-post: dennis.bolin@fyndiq.se
/Om Fyndiq/
Fyndiq är den svenska marknadsplatsen som redan hjälpt över 2 miljoner svenskar att fyndshoppa snabbt och enkelt över hela världen. Genom plattformens trygga och kontrollerade kanaler kan svenska, europeiska och internationella butiker nå digitala konsumenter som vill fyndshoppa med ett gott samvete.