- Vi fortsätter att satsa på tillväxt och utveckling av vår marknadsplats. Vår passion är nordisk e-handel och vi försöker tillgodose behoven från både nordiska konsumenter och nordiska handlare. Med ChannelEngine kompletterar vi vårt erbjudande med alltfler europeiska, men även nordiska, handlare för att tillgodose den nordiska konsumentens efterfrågan, säger Marcus Lindqvist, tf VD hos CDON.
- Vi vill vara det lokala alternativet där våra kunder tryggt ska kunna handla från flera godkända nordiska och europeiska handlare. Samtidigt möjliggör samarbetet att fler europeiska handlare når den nordiska marknaden på ett enkelt sätt, fortsätter Marcus Lindqvist.
- Vi är glada för att bli partner med CDON och tillmötesgå det ökande intresset från våra europeiska handlare att nå den nordiska marknaden. Vi vet hur svårt det kan vara att börja sälja på nya marknader. Men tillsammans med CDON:s långa erfarenhet och nordiska rötter, är vi övertygande om att vi kommer att hjälpa handlare att nå nya kunder, säger Jorrit Steinz, VD på ChannelEngine.com
CDON hade 120 miljoner besök på marknadsplatsen under 2020. Med detta samarbete hoppas CDON kunna lösa fler kundbehov med det utökade utbudet av varumärken och produkter. En ständigt ökande e-handelsmogen kundkrets gör att CDON ser stor potential till att ytterligare utveckla sitt kunderbjudande med fler externa handlare.
Kunderna får fortsatt ta del av CDON:s kundlöfte under hela kundresan och det framgår även tydligt vilken handlare som säljer och levererar produkten.
- Intresset för vår marknadsplats fortsätter öka och är ett kvitto på att vi skapar ett stort värde för våra handlare och kontinuerligt arbetar med att bygga affären tillsammans. Europeiska partnerskap är av stort värde för oss och det ligger i linje med företagets strategi som ledande marknadsplats. Vi kommer även inom kort presentera fler stora varumärken som valt att ansluta till vår plattform, säger Matilda Svensson, Partner Manager hos CDON.