Det finns många skäl till varför e-handlare väljer att outsourca hela eller delar av sin kundtjänst. Att packa och skicka inkommande order är svårt att outsourca då det krävs att någon gör detta fysiskt på ett lager. Även detta går givetvis att outsourca via 3PL, tredjeparts-lager. Men framförallt kundtjänst fungerar alldeles utmärkt att sköta på distans.
Här är tre starka skäl till varför du bör överväga att outsourca kundtjänst:
Kostnadseffektivt
Att outsourca kundtjänst är väldigt kostnadseffektivt jämfört med att ha egen anställd personal på plats. Särskilt i Sverige, där arbetsgivaravgifter är höga. När du outsourcar kundtjänst genom OnlineFactory får du ett fast timpris som alltid är samma 24/7/365, oavsett om det är dagtid mitt i veckan eller på söndagar. Det tillkommer inga startavgifter eller annat utöver själva timpengen för personalen som arbetar för dig.
Flexibelt
Flexibilitet är en stark fördel när du schemalägger din personal. När du outsourcar kundtjänst kan du välja fritt hur du vill schemalägga personalen. Om du exempelvis har delar av din kundtjänst på plats hos ditt lokala kontor under dagtid, kan du med fördel schemalägga din outsourcade personal på kvällar och helger. På så vis har du kundtjänst redo att ta hand om inkommande ärenden när det verkligen behövs.
Skalbart
Genom hög flexibilitet har du möjlighet att justera din bemanning för att snabbt kunna möta säsongstoppar där extra resurser är oumbärligt. Samtidigt kan du enkelt skala ner verksamheten när din bransch befinner sig i lågsäsong och behovsvolymen minskar.
OnlineFactory är vana vid snabba svängningar och har specialiserat sig på att snabbt kunna skjuta till resurser hos sina kunder när det behövs.
Läs mer om att outsourca kundtjänst på OnlineFactory.se
Vi bokar gärna in ett möte där vi kikar på ett skräddarsytt upplägg som passar just Er verksamhet!