ANNONS

Boxbollen spränger drömgränsen: "Extraordinärt"

Grundarna Jacob och Victor Eriksson
Boxbollen/Pressbild

Dubblad omsättning för raketen.

ANNONS

Boxbollen, grundat 2018 i Stockholm, har under ett par år gjort en rejäl USA-satsning. Fokus har legat på influencer-samarbetan.

En lång rad stora USA-profiler som The Kardashians, Tom Brady, Jessica Simpsons och Eva Longoria har testat och visat upp träningsredskapet boxbollen i sina kanaler.

2023 var ett extraordinärt år för oss, när vi kunde dra fördel av det positiva mottagandet på USA-marknaden, som vi fick efter vår lansering där 2022, skriver grundarna, bröderna Jacob och Victor Eriksson, i ett pressmeddelande.

Bröderna har även varit med i det amerikanska talkshow-programmet The View. Exponeringen i det stora landet i väst avspeglar sig nu också i försäljningssiffrorna. Fjolårets omsättning mer än fördubblats till 300 miljoner kronor, från 126 miljoner året innan.

Julen är en viktig tid på året för oss när familjer samlas, och vi är glada över att de starka Q4-siffrorna hjälpte oss att överträffa våra mål för året. Boxbollen har i år därmed en mycket stark position, konstaterar grundarna.

Boxbollen är en enkel boxnings- och träningsanordning för hemmet – och som används tillsammans med en app. Appen innehåller olika träningsprogram, samtidigt som man kan jämföra sig med och tävla mot andra användare runt om i världen.

Appen har i dagsläget runt 700 000 användare och har i perioder toppat Appstores hälsa- och fitnesskategori i USA , sett till antal nedladdningar.

David Gustavsson
david@ehandel.se