Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Boozts superlyft i sommar - sålde för 1,2 miljarder

Hermann Haraldsson, vd på Boozt
Nils Lund
nils@ehandel.se

Dela artikeln:

"Vi har varit priviligierade".

ANNONS

Utvecklingskurvan pekade spikrakt uppåt för Boozt under det andra kvartalet. Försäljningen ökade med 37 procent och landade på 1,2 miljarder kronor, att jämföra med 898 miljoner från samma period förra året. Allra högst var tillväxten i outletsajten Booztlet, hela 168 procent.

Under de senaste månaderna har vi varit priviligierade då vi har vunnit på det snabbt förändrade konsumentbeteendet till följd av coronaviruset. Övergången från offline- till online-handel har påskyndats och vi har arbetat hårt för att stärka vår ställning på marknaden och få ut maximalt av den här möjligheten, kommenterar Hermann Haraldsson, vd på Boozt, siffrorna.

Även resultatet (EBIT) drog iväg och landade på 141 miljoner - en ökning med 146 procent, jämfört med året innan.

Under andra kvartalet välkomnade vi över 300 000 nya nordiska kunder till våra plattformar och de, såväl som våra återkommande kunder, har ökat inköpen från övriga kategorier, såsom Barn, Sport och Beauty. Även kategorin män ökade sin omsättningsandel, vilket ytterligare visade på våra framsteg i vår strategiska ambition att stärka vår relevans för den nordiska mode- och livsstilskunden, säger Hermann Haraldsson.

Dela artikeln: