ANNONS

Boozts nya drag: Vill tråla hem ännu mer kunddata

Peter G. Jørgensen på Boozt
Boozt/Pressbild

"Samla in värdefulla insikter".

ANNONS

Det är som bekant tuffa tider för handeln. Men det vill modeplattformen och e-handlaren Boozt ändra på. Nu ska kundrelationens stärkas, heter det. Och kundlojalitet belönas. Men hur då?

Jo, Boozt tror att lösningen ligger i att rulla ut en ny kundklubb, vid namn Club Boozt. Kundklubben är långt ifrån död, enligt modeplattformen.

Club Boozt kommer att ge Boozt möjligheter att samla in värdefulla insikter om kundernas preferenser och beteende. Genom att nyttja avancerad dataanalys och maskininlärningsteknik kan Boozt löpande förbättra förståelsen för kundernas behov och se till att varje interaktion är skräddarsydd, kommenterar Peter G. Jørgensen, medgrundare av Boozt och även CCO hos e-handlaren, i ett pressmeddelande.

Lojalitet ska belönas

Så det handlar alltså om att få kunderna att dela med sig av så mycket data som möjligt. Det ska i sin tur också generera skräddarsydda erbjudanden. Boozt är nu i färd med att locka in både befintliga och nya kunder till klubben. Och företaget lockar med ett kostnadsfritt medlemskap.

Genom att erbjuda personliga upplevelser och belöningar för deras lojalitet strävar vi efter att stärka vår relation med varje kund och överträffa deras förväntningar, kommenterar Peter G. Jørgensen.

Öppnar upp sin datapool

I början av mars i år släppte e-handlaren även ett egenutvecklat verktyg för varumärkespartners. Det handlar i det fallet om en delad datapool för återförsäljare på plattformen. Verktyget, vid namn Boozt Data Intelligence, ska även ge möjligheten att optimera återförsäljarnas lagerhantering och hjälpa dem att förutse köpmönster.

LÄS ÄVEN: Boozt släpper kunddata till varumärken: ”Öppnar dörren”

David Gustavsson
david@ehandel.se