Modejätten Boozt meddelar idag att man under det fjärde kvartalet kommer att lansera kategorin Home i sin e-handel. Målet är att erbjuda “det bästa utbudet” av heminredning i Norden.
Vi har anställt ett skickligt team av erfarna inköpare och merchandisers, som tillsammans med vår expertis inom plattform, marknadsföring och orderhantering, kommer säkerställa att vi skapar en enastående shoppingupplevelse för kunder som vill handla heminredning, säger Boozts vd Hermann Haraldsson i ett pressutskick.
Boozt siktar nu på att bli ett varuhus online och planen är att heminredning ska bli en av de största kategorierna på sajten inom 5 år. Man kommer att bygga den nya kategorin kring en shop-in-shop lösning eftersom mode och heminredning förstås skiljer sig åt en hel del.
Vår lansering av kategorin Home är ett viktigt steg i satsningen att bygga en fulländad varuhusupplevelse online. Att kunna handla aktuella märkesprodukter i kompletterande kategorier smidigt och enkelt. Detta kommer att stärka upplevelsen ytterligare för våra kunder som under de senaste åren handlat allt mer från kategorier som kompletterar kärnsortimentet mode; Barn, Sport och Beauty, säger Hermann Haraldsson.
Enligt egen utsago så ska e-handlaren idag sitta på 2 miljoner aktiva kunder i Norden.