Modejätten Boozt har gått som tåget, även när andra kämpat i motvind. Nu lanserar e-handlaren dessutom ett nytt, egenutvecklat verktyg för varumärkespartners. De kommer att kunna ta del av omfattande och anonymiserad kunddata.
Här kommer de kunna lära sig dels vilka produkter som säljs var, till vilka och hur det skiljer sig mellan länder och konverteringsfrekvenser.
Som Sveriges största e-handel och Nordens ledande e-handelsföretag investerar vi kontinuerligt i att stärka relationen mellan våra kunder och partners, säger Peter G. Jørgensen, CCO på Boozt, i ett uttalande.
Det nya verktyget, som går under namnet Boozt Data Intelligence, ska även ge möjligheten att optimera sin lagerhantering och att förutse köpmönster.
På så sätt ska man lättare kunna undvika överfyllda lager och hitta rätt produktionsmetoder.
Med detta verktyg öppnar vi dörren till våra omfattande och dynamiska kundinsikter och ger därmed varumärken större kontroll över sitt beslutsfattande. Vi ser fram emot att arbeta nära våra partnervarumärken för att stödja deras affärstillväxt, säger Peter G. Jørgensen.