Lyxprodukter kräver ofta lite mer kärlek för att få existera och säljas i en nätbutik. Det talas ofta om shop-in-shops där lyxmärket i fråga kan visa upp sin fulla identitet. Nu meddelar e-handelsjätten Boozt att de lanserar en ny tjänst vid namn Designer Shop.
Den nya tjänsten ska rikta sig till “nordiska premiumkunder” och den ska erbjuda premium mode- och livsstilsmärken.
Den nya butiken kommer fokusera på inspiration, varumärkesberättande och ett noga utvalt sortiment av mode- och livsstilsprodukter i premiumprisklassen, skriver Boozt i ett pressutskick.
Designer Shop ska under våren få in mer än 100 varumärken som blir en del av Boozts premiumsegment. Några exempel som ges är ROTATE, Remain Birger Christensen, Helmut Lang, Closed, Aspesi och See By Chloé.
Vårt mål är att utöka premiumupplevelsen för våra mer än 2 miljoner kunder med ett starkt och relevant utbud av premiumprodukter inom Fashion, Sport, Beauty och Home. Vår nya Designer Shop vänder sig till dem som vill shoppa designermärken i en onlinemiljö inspirerad av premiumbutikskänslan och med en förstklassig kundupplevelse, säger Boozts vd Hermann Haraldsson.
Designer Shop ska få ett helt nytt gränssnitt med förbättrade varumärkessidor, redaktionellt innehåll och modellbilder. Tanken är att skapa en miljö där varumärken har mer frihet att kommunicera direkt med kunden. Även befintliga premiummärken ska få plats på den nya plattformen som Rodebjer, Holzweiler, Max Mara, Ganni och Stine Goya.