Försämrat resultat och minskad omsättning men kan fortfarande unna sig utdelning.
Influencern Michaela Forni är, tillsammans med sin partner Damon Foroozesh, grundare till appen Baby journey. Influens har tidigare rapporterat om gravidappens framgångar med en fördubblad omsättning och en vinst på 2,2 miljoner under 2022.
För Michaela Fornis bolag, Forni group AB, som rymmer hennes arbete som influencer, är utvecklingen däremot en annan. Enligt den senaste årsredovisningen minskade både nettoomsättningen och resultatet efter finansiella poster med cirka en miljon kronor.
I årsredovisningen står det att Forni Group AB sedan i januari 2023 är ett helägt dotterbolag till Forni Holding AB, men i övrigt nämns inga andra väsentliga händelser.
Trots att bolaget backar i siffrorna går det fortfarande bra för influencern. Omsättningen under perioden juli 2022 till juni 2023 landade på strax över 3 miljoner kronor. Resultatet blev en vinst på stax över 1,1 miljoner kronor. Enligt årsredovisningen kan Michaela Forni, trots tappet, unna sig en utdelning på 250 000 kronor.