ANNONS

Bokjätten Adlibris satsar på Mokhberis digitala säljare

Bokjätten Adlibris satsar på Mokhberis digitala säljare

Michael Mokhberi och hans sökföretag Apptus lockar till sig ännu en e-handelskund med sin intelligenta sök. Efter att vi fått se Ginza gå från Adeptic till Apptus överger nu även e-handelsjätten Adlibris söktjänsten Adeptic och satsar på Apptus istället.

ANNONS

Adlibris som nyligen blev ihopslagna med Discshop investerar nu i ett nytt sök och rekommendationssystem. Apptus som står bakom systemet gillar att likna det vid en personlig säljare på nätet. Tillsammans med CDON Group, Ginza, Bygghemma och kedjor som Kjell & Co satsar nu även bokjätten Adlibris på Apptus tjänster.

- Apptus har den främsta och mest intelligenta lösning som ger relevanta och personliga sökresultat, produktrekommendationer och i sin helhet en bättre hjälp till användaren. eSales kan liknas leverera en likvärdig upplevelse av hög servicenivå som ett besök i en fysisk butik, säger Peter Brühl, Sverigechef på Adlibris.

Det är många fina ord som flödar kring Apptus smarta säljare och de vinner uppenbarligen över kunder ifrån sina konkurrenter. Adlibris 1,5 miljoner aktiva kunder skall nu få en mer personlig upplevelse i nätbutiken.

- Vi har över tio miljoner boktitlar i Adlibris sortiment, och vill kunna erbjuda våra kunder den absolut bästa e-handelsupplevelsen som existerar. Vi vill återskapa den svunna tidens bokhandel, där innehavaren andas och lever i böckernas värld, säger Peter Brühl.

Vi måste erkänna att vi aldrig blivit mottagna som av en personlig säljare vid ett besök på en "Apptus-sida". Det sägs dock vara en bra tjänst för kampanjer och rekommendationer. Apptus själva stoltserar med hur två besök till en sida kan se helt olika ut, det ska helt enkelt handla om en individanpassad upplevelse. Ginza hade bland andra stora förhoppningar på eSales-tjänsten inför julhandeln.

 

Källa: Press

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap