E-handelsföretaget Bokus rapporterar en julhandel som varit något utöver det vanliga. Inte bara har försäljningen ökat kraftigt sedan förra årets slutspurt inför julafton, man har också haft sin bästa försäljningsdag någonsin.
Under årets julhandel har Bokus försäljning ökat med 50 procent jämfört med motsvarande period förra året.
Ett siffra att vara nöjd med, enligt Bokhandelsgruppens e-handelschef Jonas Weibull.
Vi har upplevt en fantastisk försäljningsutveckling för Bokus under 2020. Jag ser Bokus framgång som ett kvitto på att vi fokuserar på rätt saker – böcker och läsupplevelse – och på hur viktig nätbokhandeln är för såväl den enskilda konsumenten som samhället i stort. Det är tydligt att litteratur och läsglädje blir allt viktigare när vår värld begränsas, säger han i ett pressmeddelande.
Under årets Black Friday hade Bokus sin bästa försäljningsdag på 23 år, närmare bestämt sedan bolaget startades 1997.
Det är ett kvitto på hur viktig nätbokhandeln är, säger Jonas Weibull.