Inrednings- och prylbutiken Bluebox.se utökar sin personal med bloggaren och krönikören Regina Katralen. Rekryteringen är en del av företagets ambition att stärka sin närvaro i sociala medier.
Regina Katralen har tidigare bland annat skrivit krönikor i Veckorevyn och arbetat som chefredaktör. Under bloggnamnet Egoina ska hon ha nått ut till 120 000 läsare i veckan. I juni 2015 tog Regina Katralen en kandidatexamen i strategisk kommunikation från Lunds universitet, och det är just inom det området hon ska arbeta på Bluebox.se.
- Marknadsföring och digital kommunikation är det jag tycker är roligast och anser mig vara bäst på, och det är där jag vill påbörja min karriär efter examen. Min vision är att Bluebox.se ska stärka sin närvaro i sociala medier ytterligare och vara ett självklart top of mind när man är ute efter att köpa presenter, säger Regina Katralen.
"Har stenkoll på sociala medier"
Regina Katralen har redan tillträtt sin nya tjänst och ansvarar nu för sajtens digitala kommunikation och marknadsföring tillsammans med företagets delägare Charlotta Lannerheim.
- Det kändes som en perfekt match redan från första mötet. Regina har stenkoll på sociala medier, och har tack vare sitt eget bloggande en god insikt i hur folk tänker och agerar på nätet. Med sina fräscha idéer och unika kunskaper kommer Regina att kunna hjälpa oss nå målgrupper vi inte riktigt nått ut till tidigare, säger delägare Charlotta Lannerheim.