ANNONS

Blomsterlandet utökar sin e-handel: “4,7 miljoner personer”

Tirdad Zadeh, e-handelschef

"Ett behov som marknaden har saknat".

ANNONS

Blomsterlandet meddelar nu att man utökar företagets blombudstjänst i företagets e-handel. Tjänsten som lanserades lagom innan alla hjärtans dag i år, och då gick att använda i Stockholm och Uppsala, tar nu ännu ett kliv utåt i landet.

I Stockholmsområdet har vår tjänst varit omtyckt och kunderna har visat väldigt positiv feedback på blommorna, men även bukettboxen som leveransen sker i, säger Blomsterlandets e-handelschef Tirdad Zadeh i ett pressutskick.

Nu ska kunderna även kunna skicka buketter till mottagare i Skåne och Göteborgsområdet.

Vi märker tydligt att vårt koncept uppfyller ett behov som marknaden har saknat. I och med att vi utökar upptagningsområdet kommer vi kunna nå ännu fler – totalt hela 4,7 miljoner personer, säger Tirdad Zadeh.

Leverans sker samma dag direkt till dörren och Blomsterlandet meddelar att de använder fossilfria leveranser via Best Transport.

LÄS ÄVEN: Blomsterlandets topptajming: ”En rekordsäsong hittills”

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se