ANNONS

Blocket genomför sitt största ansiktslyft sedan 1996

Blocket genomför sitt största ansiktslyft sedan 1996

Begagnatsajtens utseende har hängt med i många år men med start i dag möts besökarna av en rad förändringar.

ANNONS

Begagnathandeln har vuxit sig allt större de senaste åren och det har poppat upp en hel del nykomlingar på marknaden. Blocket har däremot några år på nacken, precis som deras utseende, men nu har företaget påbörjat arbetet med att modernisera sig.

– Vårt nya utseende är en viktig grundsten i kommunikationen av Blockets identitet och nya varumärkesplattform och ska spegla vår långvariga position som hela Sveriges marknadsplats, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadschef på Blocket.

Vill upplevas modernare

Redan idag har ett antal förändringar skett. Förutom en ny logotyp, som fått sitt största ansiktslyft sedan 1996, har Blocket ersatt den gula bakgrundsfärgen med en ljusgrå på alla produktsidor.

Man har även tagit fram en ny grafisk profil, ett nytt bildmanér och nya illustrationer. Något som kommer att synas under vintern, både på Blocket och i extern kommunikation.

– Vi ville att nya loggan skulle andas kvalitet och tradition, samtidigt som den skulle kännas modern. Vi behåller den ikoniska Blocket-röda färgen, men har uppdaterat den så den känns modernare. Däremot har vi tagit bort det gamla o:et med ikonerna – delvis för att vi växer och inrymmer fler kategorier nu, säger Cecilia von Krusenstierna.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se