Sponsrat Innehåll

Bli proffs på e-handel genom unik webbinarie-serie

Nu inleds Swedish E-Commerce Academys kostnadsfria webbinarie-serie i sex delar. Det är en unik chans för svenska företagare att få experthjälp från erfarna och sakkunniga branschprofiler inom en rad olika e-handelsämnen.

Den 7 april startar den första delen i en serie av webbinarier från Swedish E-Commerce Academy, ett samarbetsprojekt som syftar till att bygga Sveriges ledande digitala utbildningsplattform för små och medelstora företag inom e-handel. Vid sex olika tillfällen får deltagare möjlighet att lära sig mer om utvalda ämnen kopplat till e-handel, såsom export, logistik och annonsering. 

Serien inleds med ett webbinarium av Business Sweden om hur svenska företag kan växa sin e-handel och nå nya kunder genom export. Webbinariet kommer besvara frågor om hur företag ska lägga upp sin exportstrategi, hur den internationella expansionen kan optimeras och hur den digitala säljstrategin kan lokalanpassas. 

Varje webbinarium leds av en eller flera partners bakom Swedish E-Commerce Academy och gästas av experter inom respektive ämnesområde. Webbinarie-serien är ett unikt tillfälle för svenska företag att få experthjälp från branschprofiler inom en rad olika områden inom e-handel, samt för att utöka den kompetens som krävs för att lyckas med sin e-handel nationellt såväl som internationellt. 

E-handeln spelar en allt större roll för svenska företags möjligheter att växa och nå ut till fler potentiella kunder – både i Sverige och utomlands. Men trots e-handelns potential avstår runt en tredjedel av små och medelstora företag från att sälja online, det visar en ny rapport som är framtagen av IHM Business School och utförd av Origo Group på uppdrag av Amazon och Swedish E-Commerce Academy. Brist på kunskap är främsta hindret enligt rapporten, med störst kompetensbehov inom digital marknadsföring och infrastruktur, samt logistik, juridik och kundsupport.  

Kalendarium:

  • 7 april: Exportstrategi för framgångsrik e-handelsexpansion (Värd: Business Sweden)
  • 26 april: Internationell e-handel i praktiken (Värd: Business Sweden)
  • 5 maj: Stärk ditt e-handelsföretag med online-marknadsföring och digital annonsering (Värd: Ehandel.se & Amazon)
  • 12 maj : Smarta och innovativa logistik- och betallösningar (Värd: PostNord & Amazon)
  • 19 maj: Så finansierar du din tillväxt och e-handel (Värd: Almi & Exportkreditnämnden)
  • 2 juni: Upptäck världens potential för hållbar export (Värd: Business Sweden & Almi)

Har du ett litet eller medelstort företag och vill lyfta din e-handel till nästa nivå? Tveka inte att anmäla dig till Swedish E-Commerce Academys helt kostnadsfria webbinarie-serie här.