CoolStuff lyckades höja på en del ögonbryn när man under fredagen skickade ut ett nyhetsbrev innehållandes både "memes" och litterära mästerverk som:
"Hej hopp här ska det stå något roligt men jag kommer inte på något nu. Bla bla bla. jbdsahdisaohdsak"
Eller varför inte:
"Linnea skulle återkomma med vilken kampanj vi ska köra. Kolla med henne på torsdag. Fismört!"
Senare under dagen, nästan exakt sju timmar senare, dök det upp ännu ett mail:
"FÖRLÅT för mitt tidigare mail... Det var såklart INTE meningen att det skulle släppas ut i det fria".
Kunderna fick dessutom en rabattkod på 50 kronor och alla anklagelser om att medarbetare skulle vara fismörtar drogs tillbaka.
Jag tycker SÅKLART inte att Linnea är en fismört. Trevlig helg! /Hanna
"Jävla fina människor"
Så, felutskick eller ett roligt PR-trick? Vi hörde givetvis av oss till CoolStuff för att få veta mer. Om vi lyckades? Döm själva.
Teorierna går isär. Var det en katt som i hemmakontorets miljö hade sprungit över tangentbordet, var det en CRM-guru som tog helg lite väl fort eller var det bara otroligt genomtänkt att råka länka påsk till julklappar? Så om det var ett mänskligt fel eller ett roligt marknadsföringsdrag får väl helt enkelt de lärda tvista om, men summa summarum fick vår marknadskoordinator Linnea en ny roll som "Fismört" och vår CRM:are Hanna mår efter omständigheterna bra, säger Johan Norin, marknadschef på CoolStuff, till Ehandel.
Alldeles oavsett verkar man ha fått ett rejält genomslag med mycket jubel. Så var det bara ett skojfriskt marknadsföringsknep ser det, med facit i hand, ut som ett väl utfört uppdrag.
Responsen blev helt otrolig. Kundtjänst fick lite att göra dock (sorry!). Men det var idel glädjerop och när responsen uppdagades var tanken att svara alla våra fantastiska kunder personligt, men det föreföll ganska snabbt tyvärr vara omöjligt men vilket engagemang och vilka jävla fina människor vi har i vår omnejd, säger Johan Norin.