Redan i början av veckan stod det klart att årets Black Week inte riktigt skulle bli som tidigare år. Prognosen, som redan från början var ganska högt ställd, visade sig efter måndagen och tisdagen faktiskt vara lite i underkant.
LÄS ÄVEN: Black Week slår redan rekord - kraftig ökning på måndagen
Nu har det trillat in data från fler försäljningsdagar, och vi kan avslöja att årets Black Friday förde med sig en riktig succé-vecka, om man nu är positivt inställd till den ökade handeln.
Ökning med 81 procent på torsdagen
Under perioden måndag till torsdag har intäkterna i svensk e-handel ökat med 47 procent jämfört med motsvarande dagar förra året. Det visar siffror från Ehandel.se Analytics.
- Hittills är siffrorna en bra bit över vad vi räknat med i prognosen. Gårdagen utmärker sig extra mycket. Vi räknade med en ökning på cirka 28 procent, men tillväxten landade istället på hela 81 procent, säger Joakim Andersen, analytiker på Ehandel.se.