I morse meddelade Biltema att deras Köp & Hämta-tjänst blivit en dundersuccé på kort tid och nu passerat 500 000 order. En anledning är förstås pandemin men en annan är ju att detta är Biltemas variant på e-handel.
LÄS ÄVEN: Biltemas nya e-handelstjänst når en halv miljon: “En dundersuccé”
Vi vände oss till Biltema för att få leta lite mer om hur det går för deras variant på e-handel, som sägs öka explosionsartat från månad till månad.
Vår målsättning är att Köp & Hämta ska stå för 5 procent av vår omsättning, vilket vi närmar oss med stormsteg, säger företagets marknadschef Johan Gerdevåg till Ehandel.
Vi frågade även Johan Gerdevåg hur många köpt de haft totalt, för att få något att jämföra med.
Angående hur många köp vi haft totalt under perioden är något vi håller för oss själva, våra konkurrenter hade älskat att få tillgång till den informationen.
Är det inte dags att lansera fullskalig e-handel nu?
Vi på Biltema har alltid gått vår egen väg, alltid med kunden i fokus. Hur gör vi det enklare för kunden att handla hos oss på Biltema? 2021 kommer vi se och sätta nya standarder på den nordiska marknaden! säger Johan Gerdevåg.
Framtidsplanerna är alltså fortsatt hemliga, men det är uppenbart att företaget blivit begeistrade av det stora intresset för Köp & Hämta.